Mgr. Lea Šafránková

speciální pedagog, terapeut a „Multiplikatorin“ MFT sTArs pro Českou republiku

Jsem absolventkou PF MU Brno, kde jsem vystudovala a v roce 2004 ukončila magisterský program – obor speciální pedagogika, logopedie, surdopedie.

Prošla jsem specializačním vzděláváním ve školství a celou řadou logopedických i dalších odborných seminářů, workshopů, stáží a konferencí v ČR i v zahraničí. Pracovala jsem v rezortu školství jako speciální pedagog a školský logoped (př. ZŠ, MŠ, SPC). Za svoji letitou praxi vděčím všem odborníkům, ale i dětem, se kterými jsem se měla možnost potkávat po dobu studia i po něm, např. v dalším specializačním vzdělávání.

Mým cílem je poskytovat odbornou péči s propojením všech mých dosavadních zkušeností, dovedností a schopností. Pro vyšší a cílenější efektivitu aplikuji nejnovější poznatky a trendy. Reedukuji, koriguji a stimuluji dítě v oblasti jazykové výchovy s využitím metod a principů logopedie.  Zaměřuji se na klienty předškolního nebo školního věku. 

Neustále pracuji na svém vzdělávání a věnuji se i publikační a lektorské činnosti.

Vzdělání

  • 2014–2016: Specializační studium logopedů ve školství „Studium k výkonu specializovaných činností speciálního pedagoga v oblasti školské logopedie“

  • 1999–2004: Masarykova univerzita v Brně, Pedagogická fakulta, magisterské studium programu Speciální pedagogika se zaměřením na logopedii/surdopedii zakončené státní závěrečnou zkouškou z logopedie a surdopedie, pedagogiky a psychologie a speciální pedagogiky předškolního a školního věku

Absolvované kurzy a školení

  • Odborný kurz – Temporomandibulární kloub
  • Absolvování intenzivního a osobního proškolení Myofunkční terapie MFT 4-8 Stars od Niny Oster a Anity Kittel včetně složení závěrečné zkoušky, a tím získání titulu: Offizielle Multiplikatorin von Nina Oster und Anita Kittel für die Tschechische Republik
  • Odborný seminář – Reflexy, neuromotorika, koordinácia v prepojení na učenie, správanie a koncentráciu (SK)
  • Kompenzační postavení hlavy. Poruchy barvocitu a kazuistiky
  • Mezinárodní konference – Faktory ovlivňující výsledky ve škole
  • Vady zraku promítající se do předškolního a školního vzdělávání. Zkřížená lateralita z pohledu ortoptisty. Specifika očních pohybů u dyslexie.
  • Diagnostika a terapie neuromotorické nezralosti. Vnější a vnitřní faktory ovlivňující zrakovou percepci.
  • Úvod do senzomotorické integrace
  • Foniatrický seminář – Rehabilitace a reedukace hlasu
  • Benaudira – Poruchy sluchového zpracování a zlepšení vnímání prostřednictvím sluchového tréninku Benaudira zaměřených na stimulaci deficitů v oblasti: pozornosti a koncentrace, čtení a psaní, naslouchání a řeči 
  • Bilaterální intergrace – Komplexní praktický kurz – Teorie bilaterální integrace, diagnostika a pohybový program
  • Supervize Bilaterální integrace
  • Elastodontická léčba aparáty AMCOP
  • Logopedické sympozium – Orofaciální rehabilitace
  • Stimulační program pro předškoláky a děti s odloženou školní docházkou – Maxík
  • Handling dle Bobath konceptu pro logopedy (Mgr. Kejíková)
  • Handle přístup 1. a 2. stupeň (Jana a Paul Baptie)
  • Poruchy příjmu potravy – dvoudenní konference věnující se poruchám příjmu potravy způsobených neurologickými a senzorickými příčinami, PaedDr. Mária Jancíková (Jedličkův ústav Liberec)
  • Úvodní kurz Neuro-vývojové terapie (PhDr. Marja Volemanová, Ph.D.)
  • Základní kurz EFT – technika z oboru energetické psychologie
  • Webináře – např. Senzorická integrace, Jak podpořit koncentraci a pozornost a řada dalších akreditovaných i neakreditovaných od NIV, Inspire Academy, Smarttalk, Životní vzdělávání apod.
  • Sluchadlo versus kochleární implantát – děti na pomezí obou technologií – Audio Fon
  • Účast na foniatrickém semináři AUDIO–Fon centr Brno
  • Klinicko – Logopedická sympozia
  • Účast na řadě seminářů v Logopedické společnosti Miloše Sováka
  • Vývojové motorické poruchy řeči u dětí (PaedDr. Housarová, Ph.D.)
  • Pokročilé dechové a fonační techniky doplněné stimulací akupresurních drah (Mgr. Tabačíková)
  • Kurz kraniosakrální terapie – úroveň 1 v rozsahu 65 hodin
  • Terapie orální pozice v klinické logopedii (Centrum Kociánka, Brno, Mgr. Červenková)
  • Myofunkční poruchy z pohledu dysfunkce jazyka – logopedická diagnostika a terapie (Jandová)
  • Poruchy hlasu
  • Konference “Mluvme spolu“
  • Diagnostika předškolního dítěte
  • Rozvíjení jazykových schopností – trénink jazykového uvědomování podle Elkonina

Lektorská činnost (semináře, webináře, worshopy, přednášky)

  • Neurovývojová terapie v logopedii a praxi speciálního pedagoga
  • Komplexní přístup v péči o dítě s narušenou komunikační schopností
  • Negativní dopady společnosti na pohybový a řečový vývoj dítěte aneb pohyb jako důležitá součást vývoje řeči
  • Nejčastější obtíže spojené s NKS v MŠ
  • Praktická logopedie 1.,2. díl
  • Co všechno s logopedií souvisí
  • Logopedie na doma
  • Rozvoj řeči jako součást předškolní přípravy